Παστίλιες για τον Πόνο του Άλλου

Παστίλιες για τον Πόνο του Άλλου
Γιατροί Χωρίς Σύνορα

Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ!

AddThis Smart Layers

welcome

Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

Κάθεται συνήθως ήσυχο και απλά αντιγράφει απο τον πίνακα”. Ανασφάλεια και μαθησιακές δυσκολίες.


“ Κάθεται συνήθως ήσυχο και απλά αντιγράφει απο τον πίνακα”. Ανασφάλεια και μαθησιακές δυσκολίες.


Η ανασφάλεια είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό γνώρισμα των μαθητών με ειδικές μαθσησιακές δυσκολίες/δυσλεξία.
Πως εκδηλώνεται αυτή η ανασφάλεια κατα την διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας στο σπίτι και στο σχολείο:
  1. Ανάγκη για συνεχή επιβεβαίωση για να λύσει και να ολοκληρώσει μια άσκηση μέχρι το τέλος πχ.μια άσκηση γραμματικής.
  2. Ανάγκη για συνεχή παρουσία του γονιού που τον διαβάζει για να ξεκινήσει, ολοκληρώσει και τελικά παραδώσει την άσκηση στην/στον δασκάλα/ο.
  3. Συνεχείς ερωτήσεις κατα την εκτέλεση της άσκησης “αν το κάνει καλά”.
  4. Με την εκφώνηση της άσκησης η αίσθηση ότι δεν την κατάλαβε πλήρως τον οδηγεί σε επιτόπου ερώτηση πχ. “Κυρία δηλ. τι κάνω εδώ; Έτσι να το κάνω;” ακόμα και αν πολλές φορές έχει καταλάβει την εκφώνηση.
  5. Σε ερώτηση μουρμουρίζει την απάντηση και όταν του ζητείται να την πει φωναχτά δεν δίνει καμία απάντηση επειδή είναι σίγουρος ότι κάνει λάθος.
  6. Αν έχει δώσει μια προφορική απάντηση και του ζητηθεί να την εξηγήσει καλύτερα η συνήθης αντίδραση είναι: “Αφήστε το κυρία λάθος είναι”.
  7. Αν σε μια γραπτή άσκηση του ζητηθεί να εξηγήσει γιατί έγραψε την συγκεκριμένη απάντηση η συνήθης αντίδραση είναι να πάρει την γόμα στο χέρι και να σβήσει αυτο που είχε γράψει χωρίς να περιμένει να επιβεβαιώσει αν είναι λάθος ή όχι.
  8. Δεν συμμετέχει στην τάξη, δεν σηκώνει χέρι ακόμα και αν γνωρίζει την απάντηση εξαιτίας της βεβαιότητας ότι δεν θα δώσει την σωστή απάντηση ή ότι θα ακυρωθεί απο τον εκπαιδευτικό/συμμαθητές του.
  9. Σε ένα παιχνίδι γνώσεων δεν θα πάρει μέρος.
  10. Σε ένα παιχνίδι που έχει ανάγνωση και ορθογραφία δεν θα πάρει μέρος.
  11. Στην τάξη συνήθως προτιμάει να κάθεται σιωπηλό και η μόνη συμμετοχή να είναι η αντιγραφή απο τον πίνακα.
  12. Στα διαγωνίσματα/τεστ του προκαλείται περισσότερο άγχος να μην δουν οι συμμαθητές του τι έγραψε παρά η προσωπική του επίδοση.
Με αυτούς τους τρόπους παρουσιάζεται συνήθως, η χαμηλή αυτοπεποίθηση που έχουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία κατά την διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι ακόμα και παιδιά με δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που εμφανίζονται κοινωνικά και ευχάριστα αν διερευνήσουμε λίγο πιο βαθιά την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους θα αντιληφθούμε ότι είναι πολύ πιο ανασφαλή απο ότι πιστεύαμε.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000747509035

Δημοσίευση σχολίου