AddThis Smart Layers
welcome
Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011
1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ AIDS Πάνω από 1.000 παιδιά εξακολουθούν να μολύνονται από τον ιό HIV κάθε μέρα |
|
low cost πρόγραμμα ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής (χαμηλού κόστους)
Πρόγραμμα συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας με χαμηλό κόστους για φοιτητές και νέους έως 30 ετών με τελική τιμή 15 ευρώ για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί ( περιορισμένες θέσεις)
επικοινωνήστε στο
2102750082 λειτουργεί τηλεφωνητής
prodromos_tarasis@hotmail.com
low budget πρόγραμμα ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής
λέξεις κλειδιά Χαμηλό κόστος, Ψυχοθεραπεία κόστος,ψυχολόγος, φοιτητές, ψυχοθεραπεία μαρούσι
λέξεις κλειδιά Χαμηλό κόστος, Ψυχοθεραπεία κόστος,ψυχολόγος, φοιτητές, ψυχοθεραπεία μαρούσι
λέξεις κλειδιά: συμβουλευτική χαμηλου κοστους, συμβουλευτική χαμηλου κοστους,συμβουλευτική χαμηλου κοστους, συμβουλευτική χαμηλου κοστους
επικοινωνήστε στο
2102750082 λειτουργεί τηλεφωνητής
prodromos_tarasis@hotmail.com
low budget πρόγραμμα ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής
λέξεις κλειδιά Χαμηλό κόστος, Ψυχοθεραπεία κόστος,ψυχολόγος, φοιτητές, ψυχοθεραπεία μαρούσι
λέξεις κλειδιά Χαμηλό κόστος, Ψυχοθεραπεία κόστος,ψυχολόγος, φοιτητές, ψυχοθεραπεία μαρούσι
λέξεις κλειδιά: συμβουλευτική χαμηλου κοστους, συμβουλευτική χαμηλου κοστους,συμβουλευτική χαμηλου κοστους, συμβουλευτική χαμηλου κοστους
1η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του ΑΙDS: «Μηδενίζουμε… τις νέες μολύνσεις, τους θανάτους, τις διακρίσεις».
1η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
1η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του ΑΙDS:
«Μηδενίζουμε… τις νέες μολύνσεις, τους θανάτους, τις διακρίσεις».
To ΚΕΕΛΠΝΟ, στο πλαίσιο της συνεχούς εκστρατείας πρόληψης για τα Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα (ΣΜΝ) και το HIV/AIDS, πραγματοποιεί σειρά εκδηλώσεων με αποκορύφωμα την 1η Δεκέμβρη και κεντρικό μήνυμα «Μηδενίζουμε… τις νέες μολύνσεις, τους θανάτους, τις διακρίσεις».
Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν δρώμενα σε πολυσύχναστους χώρους του Δήμου Αθηναίων με ομάδες – στόχους τους νέους και όσους επιλέγουν να έχουν σεξουαλικές σχέσεις με άτομα του ιδίου φύλου. Ειδικότερα, η διεπιστημονική ομάδα ενημέρωσης του ΚΕΕΛΠΝΟ θα επισκεφθεί επιλεγμένα μπαρ και καφέ και θα επιμεληθεί τη διανομή προφυλακτικών και ενημερωτικού υλικού (φυλλάδια για το AIDS, τις ηπατίτιδες, την φυματίωση, σε ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά). Επίσης, την 1η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του ΑΙDS, το ΚΕΕΛΠΝΟ θα βρίσκεται, με ειδικά διαμορφωμένο stand στον πολυχώρο ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος θα φιλοξενήσει το 4ο φεστιβάλ εικαστικών καλλιτεχνών Bazaarts Exclusive.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί συναυλία από καλλιτέχνες όπως η Πηνελόπη Αναστασοπούλου με την μπάντα της Mamacita on fire, ο Μηδενιστής και οιSoul Mates, οι οποίοι προσφέρθηκαν αφιλοκερδώς να μεταδώσουν το φετινό μήνυμα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του ιού. Άλλωστε, την ημέρα των εγκαινίων του φεστιβάλ, που συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, θα εκτεθούν έργα εικαστικών καλλιτεχνών με θέμα αφιερωμένο στην 1η Δεκέμβρη. Αξίζει να επισημανθεί ότι μεγάλο μέρος των εσόδων από την πώληση των έργων θα διατεθεί στην έρευνα και την καταπολέμηση του ιού.
Το Πρόγραμμα Εκδηλώσεων του ΚΕΕΛΠΝΟ στο Δήμο Αθηναίων, από 28 Νοεμβρίου έως και 3 Δεκεμβρίου, ώρες 18.00-24.00, έχει ως εξής:
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί συναυλία από καλλιτέχνες όπως η Πηνελόπη Αναστασοπούλου με την μπάντα της Mamacita on fire, ο Μηδενιστής και οιSoul Mates, οι οποίοι προσφέρθηκαν αφιλοκερδώς να μεταδώσουν το φετινό μήνυμα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του ιού. Άλλωστε, την ημέρα των εγκαινίων του φεστιβάλ, που συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, θα εκτεθούν έργα εικαστικών καλλιτεχνών με θέμα αφιερωμένο στην 1η Δεκέμβρη. Αξίζει να επισημανθεί ότι μεγάλο μέρος των εσόδων από την πώληση των έργων θα διατεθεί στην έρευνα και την καταπολέμηση του ιού.
Το Πρόγραμμα Εκδηλώσεων του ΚΕΕΛΠΝΟ στο Δήμο Αθηναίων, από 28 Νοεμβρίου έως και 3 Δεκεμβρίου, ώρες 18.00-24.00, έχει ως εξής:
· Πλατεία Καρύτση, 28.11
· Θησείο, 29.11
· Μοναστηράκι – Ψυρρή, 30.11
· Κεραμεικός, (Γκάζι), 1 & 2.12
· Εξάρχεια 3.12
Για τις ημέρες και ώρες λειτουργίας της έκθεσης Bazaarts Exclusive, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.bazaarts.gr
Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011
Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011
Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΕΚΤΙΚΗΣ μουσικοθεραπειας
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΕΚΤΙΚΗΣ μουσικοθεραπειας
κυριακή 11 Δεκεμβρίου , 10.00-14.00
Κέντρο Ψυχικής Υγείας Μαρίας Λιονέττι
Θουκυδίδου 39 - (2os όροφος), Αλιμος
Τηλ: 210.98.27.790 Εισηγήτρια
Ευαγγελία Παπανικολάου: Μεταπτυχιακό Μουσικοθεραπείας (ΜΑ) Παν. Roehampton (Surrey, UK), και Msc Κλινικών Νευροεπιστημών και Ανοσολογίας. Εξειδικευμένη θεραπεύτρια (FAMI) και βοηθός εκπαίδευσης της μεθόδου δεκτικής Μουσικοθεραπείας Guided Imagery and Music (GIM). Επιστημονική συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της μονάδας Β Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κέντρου Διάγνωσης και Θεραπείας «Έρεισμα». Ιδρυτική πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Πτυχιούχων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών (ΕΣΠΕΜ)
Το σεμινάριο αποτελεί μια σύντομη εισαγωγή στις αρχές της δεκτικής μουσικοθεραπείας (μουσική ακρόαση) και ειδικότερα στη μουσικοθεραπεία Guided Imagery and Music (GIM), μια από τις 5 παγκοσμίως αναγνωρισμένες προσεγγίσεις μουσικοθεραπείας. Θα ακολουθήσει βιωματικό εργαστήριο, με ένα συνδυασμό από διάφορες τεχνικές, με σκοπό την εξερεύνηση διαφόρων τρόπων με τους οποίους λειτουργεί η μουσική ξεχωριστά για τον καθένα από εμάς.
Απευθύνεται σε όλους όσους ενδιαφέρονται για τις χρήσεις της μουσικής στη θεραπευτική διαδικασία, όπως επίσης και επαγγελματίες ψυχικής υγείας, μουσικούς, παιδαγωγούς και γονείς. Μουσικές γνώσεις δεν είναι απαραίτητες για τη συμμετοχή στο εργαστήριο.
Κόστος συμμετοχής 60¤
Δηλώσεις συμμετοχής : Στα τηλεφωνα 210 8025536 και 697 2234171 (Ε.Παπανικολάου) και στο musictherapy.news@gmail.com
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011
Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011
Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011
Παρτε μερος στον διαγωνισμο διαφημισης που διοργανωνει ο ΟΗΕ με θεμα «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ» | SAY NO to Violence Against Women - United Nations Regional Information Centre
Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011
Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011
GAY AFFIRMATIVE ΚΛΙΜΑΚΑ KΛΙΝΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ (GAP) Catherine Crisp, PhD Απόδοση -Προσαρμογή Πρόδρομος Ταράσης
GAY AFFIRMATIVE ΚΛΙΜΑΚΑ KΛΙΝΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ (GAP)
Catherine Crisp, PhD
Το ερωτηματολόγιο αυτό έχει σχεδιαστεί για τη μέτρηση πεποιθήσεων σε κλινικούς θεραπευτές σχετικά με τη θεραπεία με γκέι και λεσβίες και τις συμπεριφορές τους σε κλινικό περιβάλλον με αυτούς τους πελάτες. Δεν υπάρχουν σωστές ή λάθος απαντήσεις. Σας παρακαλούμε να απαντήσετε σε κάθε ερώτηση όσο πιο ειλικρινά γίνεται.
Παρακαλώ αξιολογήστε το πόσο έντονα με συμφωνείτε ή διαφωνείτε με κάθε δήλωση σχετικά με τη θεραπεία με γκέι και λεσβίες πελάτες με βάση την ακόλουθη κλίμακα:
ΣΑ= Συμφωνώ Απόλυτα
Σ = Συμφωνώ
Ο = Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ
Δ = Διαφωνώ
ΔΑ = Διαφωνώ απόλυτα
1. Στην κλινική πράξη τους με gay / lesbian πελάτες, οι επαγγελματίες θα πρέπει να στηρίξουν την ποικιλομορφία των οικογενειών τους. _____
2. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εκφράζουν με λέξεις το σεβασμό για τον τρόπο ζωής των gay / lesbian πελατών τους. _____
3. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να προσπαθούν να ενημερωθούν για την ποικιλομορφία της gay / lesbian κοινότητας. _____
4. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να γνωρίζουν πηγές που αφορούν την gay / lesbian θεματολογία. _____
5. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εκπαιδευτούν σχετικά με τον gay / lesbian τρόπο ζωής. _____
6. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να βοηθήσουν τους gay / lesbian πελάτες τους να αναπτύξουν θετικά την ταυτότητα τους ως gay / lesbian άτομα. _____
7. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να αντιδρούν στην παραπληροφόρηση των gay / lesbian πελατών τους. _____
8. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να χρησιμοποιούν ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης για τη βελτίωση της πρακτικής τους, με gay / lesbian πελάτες. _____
9. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να ενθαρρύνουν gay / lesbian πελάτες για τη δημιουργία κοινωνικών σχέσεων και δικτύων που τους υποστηρίζουν ως gay / lesbian άτομα. _____
10. Θεραπευτές θα πρέπει να είναι πεπειραμένοι για θέματα που αφορούν αποκλειστικά gay / lesbian ζευγάρια. _____
11. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να αποκτήσουν γνώσεις που απαιτούνται για την αποτελεσματική πρακτική με gay / lesbian πελάτες. _____
12. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εργαστούν για να αναπτύξουν δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική τους πρακτική με gay / lesbian πελάτες. _____
13. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εργαστούν για να αναπτύξουν στάσεις και αντιλήψεις που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική πρακτική με gay / lesbian πελάτες. _____
14. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να βοηθήσουν τους πελάτες τους να μειώσουν τα συναισθήματα ντροπής για τα ομοφυλοφιλικά συναισθήματα. _____
15. Οι Διακρίσεις που αντιμετωπίζουν δημιουργούν προβλήματα που οι gay / lesbian πελάτες μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν στη θεραπεία. _____
Παρακαλώ αξιολογήστε το πόσο συχνά θα εμπλέκεστε σε κάθε μία από τις παρακάτω συμπεριφορές με gay / lesbian πελάτες με βάση την ακόλουθη κλίμακα:
Π= Πάντα
Σ = Συνήθως
Μ = Μερικές φορές
Σ= Σπάνια
Π = Ποτέ
16. Βοηθώ τους πελάτες να μειώσουν την ντροπή τους για τα ομοφυλοφιλικά τους συναισθήματα. _____
17. Βοηθώ gay / lesbian πελάτες να αντιμετωπίσουν προβλήματα που προκαλούνται από κοινωνικές προκαταλήψεις. _____
18. Ενημερώνω τους πελάτες σχετικά με gay / lesbian φορείς υποστήριξης στην κοινότητα. _____
19. Αναγνωρίζω στους πελάτες μου τις επιπτώσεις της διαβίωσης σε μια ομοφοβική κοινωνία. _____
20. Απευθύνομαι στο σεξουαλικό προσανατολισμό ενός πελάτη, όταν αυτό είναι απαραίτητο και σχετικό με τη θεραπεία του. _____
21. Βοηθώ gay / lesbian πελάτες ξεπεράσουν την όποια θρησκευτική καταπίεση που έχουν βιώσει με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους. _____
22. Παρέχω παρεμβάσεις που διευκολύνουν την ασφάλεια των gay / lesbian πελατών μου. _____
23. Εγώ εκφράζω με λέξεις ότι ο gay / lesbian προσανατολισμός είναι τόσο υγιής, όπως ένα ετεροφυλόφιλος προσανατολισμός. _____
24. Αισθάνομαι και επικοινωνώ την άνεση μου για gay / lesbian θέματα και για gay / lesbian πελάτες. _____
25. Βοηθώ τους πελάτες να προσδιορίσουν εσωτερίκευμένη ομοφοβία τους. _____
26. Εκπαιδεύομαι σε θέματα σχετικά με τις gay / lesbian ανησυχίες. _____
27. Είμαι ανοιχτόμυαλος όταν εργάζομαι θεραπευτικά με gay / lesbian πελάτες. _____
28. Μπορώ να δημιουργήσω ένα κλίμα που επιτρέπει τον προαιρετικό αυτο-προσδιορισμό στους gay / lesbian πελάτες. _____
29. Συζητώ θεματολογία σεξουαλικού προσανατολισμού σε ένα μη-απειλητικό τρόπο με τους πελάτες. _____
30. Διευκολύνω την κατάλληλη έκφραση του θυμού από τους gay / lesbian πελάτες που σχετίζεται με την καταπίεση που έχουν βιώσει. _____
Οδηγίες Βαθμολόγησης: Χρησιμοποιώντας τον παρακάτω πίνακα, παρακαλούμε να δώσετε σε κάθε απάντηση το συγκεκριμένο αριθμό των πόντων που αναφέρεται στον πίνακα. Αφού όλα τα ερωτήματα έχουν απαντηθεί, αθροίστε το συνολικού αριθμού των πόντων. Υψηλότερες βαθμολογίες αντικατοπτρίζουν περισσότερο θετική πρακτική με gay / lesbian πελάτες.
Απόδοση -Προσαρμογή Πρόδρομος Ταράσης
Catherine Crisp, PhD
Το ερωτηματολόγιο αυτό έχει σχεδιαστεί για τη μέτρηση πεποιθήσεων σε κλινικούς θεραπευτές σχετικά με τη θεραπεία με γκέι και λεσβίες και τις συμπεριφορές τους σε κλινικό περιβάλλον με αυτούς τους πελάτες. Δεν υπάρχουν σωστές ή λάθος απαντήσεις. Σας παρακαλούμε να απαντήσετε σε κάθε ερώτηση όσο πιο ειλικρινά γίνεται.
Παρακαλώ αξιολογήστε το πόσο έντονα με συμφωνείτε ή διαφωνείτε με κάθε δήλωση σχετικά με τη θεραπεία με γκέι και λεσβίες πελάτες με βάση την ακόλουθη κλίμακα:
ΣΑ= Συμφωνώ Απόλυτα
Σ = Συμφωνώ
Ο = Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ
Δ = Διαφωνώ
ΔΑ = Διαφωνώ απόλυτα
1. Στην κλινική πράξη τους με gay / lesbian πελάτες, οι επαγγελματίες θα πρέπει να στηρίξουν την ποικιλομορφία των οικογενειών τους. _____
2. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εκφράζουν με λέξεις το σεβασμό για τον τρόπο ζωής των gay / lesbian πελατών τους. _____
3. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να προσπαθούν να ενημερωθούν για την ποικιλομορφία της gay / lesbian κοινότητας. _____
4. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να γνωρίζουν πηγές που αφορούν την gay / lesbian θεματολογία. _____
5. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εκπαιδευτούν σχετικά με τον gay / lesbian τρόπο ζωής. _____
6. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να βοηθήσουν τους gay / lesbian πελάτες τους να αναπτύξουν θετικά την ταυτότητα τους ως gay / lesbian άτομα. _____
7. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να αντιδρούν στην παραπληροφόρηση των gay / lesbian πελατών τους. _____
8. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να χρησιμοποιούν ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης για τη βελτίωση της πρακτικής τους, με gay / lesbian πελάτες. _____
9. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να ενθαρρύνουν gay / lesbian πελάτες για τη δημιουργία κοινωνικών σχέσεων και δικτύων που τους υποστηρίζουν ως gay / lesbian άτομα. _____
10. Θεραπευτές θα πρέπει να είναι πεπειραμένοι για θέματα που αφορούν αποκλειστικά gay / lesbian ζευγάρια. _____
11. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να αποκτήσουν γνώσεις που απαιτούνται για την αποτελεσματική πρακτική με gay / lesbian πελάτες. _____
12. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εργαστούν για να αναπτύξουν δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική τους πρακτική με gay / lesbian πελάτες. _____
13. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να εργαστούν για να αναπτύξουν στάσεις και αντιλήψεις που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική πρακτική με gay / lesbian πελάτες. _____
14. Οι Θεραπευτές θα πρέπει να βοηθήσουν τους πελάτες τους να μειώσουν τα συναισθήματα ντροπής για τα ομοφυλοφιλικά συναισθήματα. _____
15. Οι Διακρίσεις που αντιμετωπίζουν δημιουργούν προβλήματα που οι gay / lesbian πελάτες μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν στη θεραπεία. _____
Παρακαλώ αξιολογήστε το πόσο συχνά θα εμπλέκεστε σε κάθε μία από τις παρακάτω συμπεριφορές με gay / lesbian πελάτες με βάση την ακόλουθη κλίμακα:
Π= Πάντα
Σ = Συνήθως
Μ = Μερικές φορές
Σ= Σπάνια
Π = Ποτέ
16. Βοηθώ τους πελάτες να μειώσουν την ντροπή τους για τα ομοφυλοφιλικά τους συναισθήματα. _____
17. Βοηθώ gay / lesbian πελάτες να αντιμετωπίσουν προβλήματα που προκαλούνται από κοινωνικές προκαταλήψεις. _____
18. Ενημερώνω τους πελάτες σχετικά με gay / lesbian φορείς υποστήριξης στην κοινότητα. _____
19. Αναγνωρίζω στους πελάτες μου τις επιπτώσεις της διαβίωσης σε μια ομοφοβική κοινωνία. _____
20. Απευθύνομαι στο σεξουαλικό προσανατολισμό ενός πελάτη, όταν αυτό είναι απαραίτητο και σχετικό με τη θεραπεία του. _____
21. Βοηθώ gay / lesbian πελάτες ξεπεράσουν την όποια θρησκευτική καταπίεση που έχουν βιώσει με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους. _____
22. Παρέχω παρεμβάσεις που διευκολύνουν την ασφάλεια των gay / lesbian πελατών μου. _____
23. Εγώ εκφράζω με λέξεις ότι ο gay / lesbian προσανατολισμός είναι τόσο υγιής, όπως ένα ετεροφυλόφιλος προσανατολισμός. _____
24. Αισθάνομαι και επικοινωνώ την άνεση μου για gay / lesbian θέματα και για gay / lesbian πελάτες. _____
25. Βοηθώ τους πελάτες να προσδιορίσουν εσωτερίκευμένη ομοφοβία τους. _____
26. Εκπαιδεύομαι σε θέματα σχετικά με τις gay / lesbian ανησυχίες. _____
27. Είμαι ανοιχτόμυαλος όταν εργάζομαι θεραπευτικά με gay / lesbian πελάτες. _____
28. Μπορώ να δημιουργήσω ένα κλίμα που επιτρέπει τον προαιρετικό αυτο-προσδιορισμό στους gay / lesbian πελάτες. _____
29. Συζητώ θεματολογία σεξουαλικού προσανατολισμού σε ένα μη-απειλητικό τρόπο με τους πελάτες. _____
30. Διευκολύνω την κατάλληλη έκφραση του θυμού από τους gay / lesbian πελάτες που σχετίζεται με την καταπίεση που έχουν βιώσει. _____
Οδηγίες Βαθμολόγησης: Χρησιμοποιώντας τον παρακάτω πίνακα, παρακαλούμε να δώσετε σε κάθε απάντηση το συγκεκριμένο αριθμό των πόντων που αναφέρεται στον πίνακα. Αφού όλα τα ερωτήματα έχουν απαντηθεί, αθροίστε το συνολικού αριθμού των πόντων. Υψηλότερες βαθμολογίες αντικατοπτρίζουν περισσότερο θετική πρακτική με gay / lesbian πελάτες.
Ερωτήσεις 1 – 15 | Ερωτήσεις16 - 30 | Πόντοι |
Συμφωνώ Απόλυτα | Πάντα | 5 |
Συμφωνώ | Συνήθως | 4 |
Ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ | Μερικές Φορές | 3 |
Διαφωνώ | Σπάνια | 2 |
Διαφωνώ Απόλυτα | Ποτέ | 1 |
Ψυχοθεραπεια και Συμβουλευτικη για Φοιτητές και Σπουδαστές με έκτπωση 50%
Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική σε νέους φοιτητές και σπουδαστές με έκπτωση 50% με σκοπό την πρόσβαση στις υπηρεσίες μας και απο άτομα που δεν έχουν την δυνατότητα.
Επικοινωνία
2102750082
prodromos_tarasis@hotmail.com
Ψυχοθεραπεία, τιμές ,φοιτητές
Επικοινωνία
2102750082
prodromos_tarasis@hotmail.com
Ψυχοθεραπεία, τιμές ,φοιτητές
Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011
Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011
Πρόγραμμα Διημερίδας Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 3/12/2011
9.00-9.45 Εγγραφές - Δηλώσεις συμμετοχής στα εργαστήρια
9.45-10.00 Έναρξη Διημερίδας / Χαιρετισμός
ΞΕΝΟΥ ΦΑΝΗ Κοινωνική Λειτουργός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Προσωποκεντρικής κατεύθυνσης, Μ.Α. Ψυχοθεραπεύτρια GESTALT - Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Συμβουλευτικής
10.00-12.00 ΟΜΙΛΙΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ [αλφαβητικά]
Συντονίστρια ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜSc Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, BA Βιολογίας
1. «Προσεγγίζοντας την κρίση αξιών από μια Υπαρξιακή ματιά»
ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΕΥΓΕΝΙΑ, Ψυχοθεραπεύτρια, PhD - Massachusetts School of Professional Psychology, Συνιδρύτρια της Ελληνικής Εταιρείας Υπαρξιακής «Γίγνεσθαι»
ΖΥΜΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ , Ψυχοθεραπεύτρια, υποψήφια διδάκτωρ του τμήματος Κλινικής Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου της Αθήνας, συνιδρύτρια «Γίγνεσθαι»
2. «Κρίση και Εξέλιξη»
ΙΩΣΗΦΙΔΗ ΠΟΛΛΥ, Προσωποκεντρική Σύμβουλος, Ψυχοθεραπεύτρια - Πρόεδρος του Institution for Counselling and Psychological Studies ( ICPS)
ΙΩΣΗΦΙΔΗ ΜΑΡΙΝΑ, Προσωποκεντρική Σύμβουλος, Ψυχοθεραπεύτρια – Αντιπρόεδρος ICPS
3.Η Ελληνική κοινωνία στο μάτι του κυκλώνα: Τα συν του Συμβούλου μέσα από μια Συνθετική Οπτική
ΚΑΤΑΚΗ ΧΑΡΙΣ, Ψυχολόγος-Πρόεδρος του Εργαστηρίου Ανθρωπίνων Σχέσεων
4. «Η Σωματική προσέγγιση στη Συμβουλευτική του ζευγαριού: Σημερινές συνθήκες και κρίση στην επικοινωνία»
ΜΑΖΑΡΑΚΗ ΠΕΠΗ, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια, Trainer του Ελληνικού Ινστιτούτου Νευροφυτοθεραπείας και Ανάλυσης του Χαρακτήρα (Ε.Ι.Ν.Α.)
5. «Η Συμβουλευτική εργαλείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, Εκπαίδευση μαθητών διαμεσολαβητών»
ΡΟΥΜΠΕΑ ΓΕΩΡΓΙΑ, Σύμβουλος Ψυχ. Υγείας, Msc ΦΠΨ, Δρ Φυσικής, καθ. Βαρβάκειου Λύκειο
12.00-12.30 Διάλειμμα για καφέ
12.30-14.30 ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
1. «Ο Χείρων Κένταυρος και η Απολλώνιος Θεραπεία» Παρουσίαση
Η συγκινησιακή δύναμη των αρχέτυπων της Μυθολογίας στη Ψυχή (Χείρων) και η λογική ενέργεια της Φιλοσοφίας (Απόλλων): Τα θεραπευτικά εργαλεία της ψυχής
ΑΛΤΑΝΗ, Συγγραφέας ΑΡΡΗΤΩΝ ΛΟΓΩΝ, Ερευνήτρια Μυθολογίας-Φιλοσοφίας
2. «Αξίες και Προσόντα Ανάπτυξης: Δημιουργώντας Δίκτυο Κοινωνικής Προστασίας» ΒΡΥΝΙΩΤΗ-ΦΡΟΥΣΤΗ ΕΛΕΝΗ, M. Ed, M.A. Κλινική Ψυχολογία
3. «Η Σωματική Συμβουλευτική σε ομάδα: Ένα μοντέλο για την πρόληψη στην κρίση» ΓΚΟΥΡΤΣΟΥΛΗΣ ΚΩΣΤΗΣ, ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής, trainer του Ε.Ι.Ν.Α.
ΓΟΛΕΜΑΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, τελειόφοιτη σύμβουλος ψυχικής υγείας του Ε.Ι.Ν.Α.
4. «Η προσωπική εμπλοκή στη συμβουλευτική»
ΚΑΝΑΚΑΚΗ ΚΑΙΤΗ, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
5. «Κοινωνικό Ενδιαφέρον και Πρώτες Αναμνήσεις, Θεραπευτικά εργαλεία για την διαχείριση της προσωπικής κρίσης»
ΝΙΚΑ ΕΥΓΕΝΙΑ, Β.Α. Ψυχολογίας, Μ.Α. Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Εκπρόσωπος της Ελληνικής Εταιρείας Αντλεριανής Ψυχολογίας (ΕΕΑΨ).
14.30-15.30 Διάλειμμα για γεύμα
15.30-17.30 ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
1. «Οι νέες προδιαγραφές του ρόλου του πατέρα υπό την πίεση της οικονομικής κρίσης» ΖΙΟΥΒΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, MSc, CADC, Ψυχοθεραπευτής - Οικογενειακός Θεραπευτής, Σύμβουλος Τοξικοεξαρτήσεων
2. «Με εμπιστοσύνη στο Πυρήνα μου ανοίγω προς τον Άλλο»
ΛΑΖΑΡΗΣ ΣΤΑΘΗΣ, Ψυχολόγος - Σωματικός Ψυχοθεραπευτής με εξειδίκευση στη Νέο - Ραϊχική μέθοδο RADIX, BODYDYNAMIC και Θεραπευτής GESTALT, ιδρυτής του κέντρου Ανθρωπιστικής και Νεοραϊχικής Ψυχολογίας και του κέντρου ‘Δίοδος’ .
3. «Αναγνώριση και διαχείριση του πένθους στην κρίση»
ΜΠΛΙΤΣΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Ψυχολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Προσωποκεντρικής κατεύθυνσης, Διευθυντής Ε.Ψ.Μ. Βορείου Ελλάδας
ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, Παιδαγωγός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Προσωποκεντρικής κατεύθυνσης.
4. «Τα Όνειρα σου να τα λες…»
ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Ψυχοθεραπευτής Μη Κατευθυντικής Παρεμβατικής Προσέγγισης(NDI)
ΠΑΤΕΡΑΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ, πτυχιούχος Ψυχολογίας, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Προσωποκεντρικής και NDI κατεύθυνσης
5. «Από την Θαλπωρή στην Κοινωνική Ευθύνη»
Δρ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, Κοινωνιολόγος, Ψυχολόγος, Συστημικός Θεραπευτής EFTA, Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Συστημικής Αναπαράστασης (Ε.Ι.Σ.Α)
ΚΥΡΙΑΚΗ 4/12/2011
9.30-11.00 ΣΥΜΠΟΣΙΟ
«ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ»
Πρόεδρος: Γ.ΚΛΕΦΤΑΡΑΣ, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Διευθυντής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ): Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία
Οργάνωση: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή , την Εκπαίδευση και την Υγεία» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
1. ΚΑΤΣΟΓΙΑΝΝΗ ΕΙΡΗΝΗ και ΚΛΕΦΤΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ: «Πνευματικότητα και Νόημα ζωής: συγκριτική μελέτη μεταξύ αλκοολικών με χαμηλή, μέτρια και υψηλή καταθλιπτική συμπτωματολογία».
2. ΣΒΩΛΗ ΧΙΟΝΙΑ και ΑΝΔΡΕΟΥ ΕΛΕΝΗ: «Εθισμός στο διαδίκτυο και καταθλιπτική συμπτωματολογία σε άτομα που κάνουν χρήση στους εφήβους»
3. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ και ΚΛΕΦΤΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ: «Αντίληψη του χρόνου και καταθλιπτική συμπτωματολογία σε άτομα που κάνουν χρήση τοξικών ουσιών»
4. ΚΛΕΦΤΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ και ΜΑΡΚΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ: «Η σχέση μεταξύ καταθλιπτικής συμπτωματολογίας και συναισθηματικής νοημοσύνης στους εφήβους»
11.00-11.30 Διάλειμμα για καφέ
11.30-13.30 ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
1. «Απώλεια, Νέα Θέση και Νέα Αντιμετώπιση»
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΕΦΗ , Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας-Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια
2. «Coaching: Διαφορετική οπτική στην κρίση»
ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ OΛΓΑ, Coach, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Trainer.
3. "Εφαρμογές της Συμβουλευτικής στη Δίνη της Κρίσης της Ελληνικής Κοινωνίας: Μελέτη Περιπτώσεων "
ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ (ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΕΠΟΠΤΕΙΑ) Συστημική Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ (ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΕΠΟΠΤΕΙΑ) Συστημική Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΕΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΟΜΑΔΩΝ: ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΤΕΡΕΛΛΑ, Ψυχολόγος, Σύμβουλος Οικογενείας
ΜΠΕΝΤΕΒΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, Κοινωνιολόγος, Σύμβουλος Σχέσεων και Οικογένειας
4. « Το Άκουσμα της Επιθυμίας»
ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Ψυχοθεραπευτής Μη Κατευθυντικής Παρεμβατικής Προσεγγισης(NDI)
ΠΑΤΕΡΑΚΗ ΝΕΚΤΑΡΙΑ, πτυχιούχος Ψυχολογίας, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Προσωποκεντρικής και NDI κατεύθυνσης
5. «Βιώνοντας την απώλεια»
ΣΦΕΤΚΟΥ ΜΑΡΙΑ, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εκπαιδευτικός, Επιμορφωτής Ενηλίκων
13.30-13-45 Διάλειμμα
13.45-14.45 ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ:
«Η Κρίση ως Ευκαιρία για Ανάπτυξη: σκέψεις και προβληματισμοί»
Συντονίστρια: ΕΙΡΗΝΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
ΜSc Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, ΒΑ Βιολογίας
Συμμετέχουν [αλφαβητικά]
1.ΙΩΣΗΦΙΔΗ ΠΟΛΛΥ
Προσωποκεντρική Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια-Πρόεδρος του I.C.P.S.
2.ΚΟΜΗ ΜΑΡΙΛΕΝΑ
Ψυχοπαιδαγωγός-Ψυχοθεραπεύτρια- Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Νευροφυτοθεραπείας και Ανάλυσης του Χαρακτήρα (Ε.Ι.Ν.Α.)
3.ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
Εικαστική και Gestalt Ψυχοθεραπεύτρια-Ζωγράφος
4.ΠΕΠΕΛΑΣΗ ΜΑΡΙΕΤΤΑ
Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια ΜΑ
14.45 Κλείσιμο Διημερίδας
Χειρότερη σωματική κατάσταση για τους εγκληματίες Η παραβατική συμπεριφορά έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία
Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Οι άνθρωποι που στη ζωή τους κατ’ επανάληψη αψηφούν το νόμο και έχουν παραβατική και εγκληματική συμπεριφορά, δεν διαταράσσουν μόνο το κοινωνικό «σώμα,» αλλά και τον δικό τους οργανισμό, με συνέπεια να έχουν χειρότερη υγεία, σύμφωνα με νέα βρετανο-αμερικανική έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Criminal Behavior and Mental Health.
Οι ερευνητές των Πανεπιστημίων Κάρντιφ στην Ουαλία και Τέξας στις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζόναθαν Σέφερντ, μελέτησαν τις περιπτώσεις 400 ανδρών και διαπίστωσαν ότι η υγεία των υπότροπων παραβατών επιδεινωνόταν συνήθως μετά τα 40 έτη τους. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν πιο πιθανό να εισαχθούν στο νοσοκομείο ως μεσήλικες και ακόμα ήταν 13 φορές πιθανότερο να μείνουν ανάπηροι κάποια στιγμή στη ζωή τους. Από το δείγμα των 400 ατόμων που μελετήθηκαν, το 62% δεν είχε παραβεί ποτέ το νόμο, το 24% μόνο στην εφηβεία, ενώ το 14% ήταν κατ' επανάληψη παραβάτες.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι κατ' επανάληψη παραβάτες του νόμου όταν ήταν νέοι, στην εφηβεία και μέχρι τα 30 έτη περίπου, είχαν γενικά καλύτερη υγεία από τον μέσο όρο, εκδήλωναν λιγότερες ασθένειες, επισκέπτονταν πιο αραιά το νοσοκομείο και γενικότερα επιδείκνυαν καλύτερη σωματική κατάσταση σε σχέση με τους νομιμόφρονες συμπολίτες τους. Όμως σταδιακά αυτή η εικόνα αλλάζει, με αποτέλεσμα μετά την ηλικία των 48 ετών όσοι είχαν παραβατική συμπεριφορά καθ' υποτροπή, να έχουν τετραπλάσιες πιθανότητες νοσηλείας σε νοσοκομείο κατά την προηγούμενη πενταετία σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό.
«Σε νεαρότερη ηλικία, οι παραβάτες φαίνεται να είναι υγιέστεροι από πολλές απόψεις σε σχέση με όσους δεν παραβαίνουν το νόμο. Όμως όταν εισέρχονται στην πέμπτη δεκαετία της ζωής τους, τότε αρχίζουν να εμφανίζονται οι συνέπειες για την υγεία τους από το μέχρι τότε τρόπο ζωής τους», εξηγεί ο Δρ Σέφερντ.
Όπως είπε, δεν είναι ξεκάθαρο πού ακριβώς αποδίδεται αυτό, αλλά εκτίμησε ότι παίζει ρόλο η πιο ριψοκίνδυνη συμπεριφορά όσων ρέπουν στην εγκληματικότητα, καθώς αυτή οδηγεί ευκολότερα σε τραυματισμούς και ατυχήματα. Είναι πάντως σίγουρο, επεσήμανε, ότι «όσοι συνεχίζουν να παραβαίνουν το νόμο κατ' επανάληψη ως ενήλικες, κινδυνεύουν περισσότερο από κακή υγεία σε σχέση με τις άλλες ομάδες του πληθυσμού, ακόμα και σε σχέση με αυτούς που παρέβησαν το νόμο ως έφηβοι, αλλά μετά σταμάτησαν».
Οι ερευνητές των Πανεπιστημίων Κάρντιφ στην Ουαλία και Τέξας στις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον καθηγητή Τζόναθαν Σέφερντ, μελέτησαν τις περιπτώσεις 400 ανδρών και διαπίστωσαν ότι η υγεία των υπότροπων παραβατών επιδεινωνόταν συνήθως μετά τα 40 έτη τους. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν πιο πιθανό να εισαχθούν στο νοσοκομείο ως μεσήλικες και ακόμα ήταν 13 φορές πιθανότερο να μείνουν ανάπηροι κάποια στιγμή στη ζωή τους. Από το δείγμα των 400 ατόμων που μελετήθηκαν, το 62% δεν είχε παραβεί ποτέ το νόμο, το 24% μόνο στην εφηβεία, ενώ το 14% ήταν κατ' επανάληψη παραβάτες.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι κατ' επανάληψη παραβάτες του νόμου όταν ήταν νέοι, στην εφηβεία και μέχρι τα 30 έτη περίπου, είχαν γενικά καλύτερη υγεία από τον μέσο όρο, εκδήλωναν λιγότερες ασθένειες, επισκέπτονταν πιο αραιά το νοσοκομείο και γενικότερα επιδείκνυαν καλύτερη σωματική κατάσταση σε σχέση με τους νομιμόφρονες συμπολίτες τους. Όμως σταδιακά αυτή η εικόνα αλλάζει, με αποτέλεσμα μετά την ηλικία των 48 ετών όσοι είχαν παραβατική συμπεριφορά καθ' υποτροπή, να έχουν τετραπλάσιες πιθανότητες νοσηλείας σε νοσοκομείο κατά την προηγούμενη πενταετία σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό.
«Σε νεαρότερη ηλικία, οι παραβάτες φαίνεται να είναι υγιέστεροι από πολλές απόψεις σε σχέση με όσους δεν παραβαίνουν το νόμο. Όμως όταν εισέρχονται στην πέμπτη δεκαετία της ζωής τους, τότε αρχίζουν να εμφανίζονται οι συνέπειες για την υγεία τους από το μέχρι τότε τρόπο ζωής τους», εξηγεί ο Δρ Σέφερντ.
Όπως είπε, δεν είναι ξεκάθαρο πού ακριβώς αποδίδεται αυτό, αλλά εκτίμησε ότι παίζει ρόλο η πιο ριψοκίνδυνη συμπεριφορά όσων ρέπουν στην εγκληματικότητα, καθώς αυτή οδηγεί ευκολότερα σε τραυματισμούς και ατυχήματα. Είναι πάντως σίγουρο, επεσήμανε, ότι «όσοι συνεχίζουν να παραβαίνουν το νόμο κατ' επανάληψη ως ενήλικες, κινδυνεύουν περισσότερο από κακή υγεία σε σχέση με τις άλλες ομάδες του πληθυσμού, ακόμα και σε σχέση με αυτούς που παρέβησαν το νόμο ως έφηβοι, αλλά μετά σταμάτησαν».
health.in.gr, ΑΠΕ
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011
GLIFE-GR | ΚΑΙ ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ: Γαλλική εφημερίδα εξέδωσε σκίτσο με τον "Gay Μοχάμ...
GLIFE-GR | ΚΑΙ ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ: Γαλλική εφημερίδα εξέδωσε σκίτσο με τον "Gay Μοχάμ...: Μια εφημερίδα με έδρα το Παρίσι, εξέδωσε ένα τεύχος αυτήν την εβδομάδα, που απεικονίζει στο εξώφυλλό του δύο άνδρες να φιλιούνται, λέγο...
Ψυχολογική παρενόχληση στο χώρο εργασίας
Ψυχολογική παρενόχληση στο χώρο εργασίας
Γράφουν οι Χριστιάνα Κατσαμπάνη, Αντώνης Μαμέκας, Στέλλα Σπανού
Ο όρος bullying χρησιμοποιήθηκε και ερευνήθηκε ως φαινόμενο αρχικά στα σχολεία, περιλαμβάνοντας άμεσες αρνητικές συμπεριφορές όπως παρενόχληση, σαρκασμό, απειλές, σωματική βία και κλοπές από ένα ή περισσότερα παιδιά εναντίον του θύματος, και έμμεσες μορφές συμπεριφορών, όπως η κοινωνική απομόνωση.
Στο χώρο εργασίας το workplace bullying ορίζεται ως:«η συνεχής παρενόχληση, η προσβολή και η κοινωνική απομόνωση κάποιου ή η αρνητική επίδραση στα εργασιακά του καθήκοντα. Για να αποδοθεί ο όρος bullying (ή mobbing) σε μια συγκεκριμένη ενέργεια, συμπεριφορά ή διαδικασία πρέπει να συμβαίνει κατ’ επανάληψη και σταθερά (π.χ. εβδομαδιαία) και για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (π.χ. για έξι μήνες). Μια σύγκρουση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως bullying εάν συμβαίνει μεταξύ δύο ατόμων που έχουν περίπου την ίδια δύναμη» (Einarsen, Hoel, Zapf & Cooper 2003).
Οι περισσότερες από τις μορφές εκδήλωσης του bullying στο χώρο εργασίας ομαδοποιούνται στις δύο παρακάτω γενικές κατηγορίες:
Οι περισσότερες από τις μορφές εκδήλωσης του bullying στο χώρο εργασίας ομαδοποιούνται στις δύο παρακάτω γενικές κατηγορίες:
- Προσωπικές όπως αποκλεισμός, απομόνωση, διάδοση μοχθηρών φημών και ψευδών γεγονότων, βίαιες απειλές, προσβολή προσωπικών πεποιθήσεων κ.ά.
- Σχετικές με την εργασία όπως ανάθεση ακατόρθωτων ή χωρίς νόημα καθηκόντων, υποτίμηση, υπονόμευση, παρακράτηση πληροφοριών, μη αναγνώριση, υποβιβασμός, αδικαιολόγητος έλεγχος κ.ά.
Οι συμπεριφορές μπορεί να έχουν κάθετη μορφή (vertical bullying) ασκούμενες από προϊστάμενο προς υφισταμένους και αντιστρόφως, ή οριζόντια μορφή (horizontal bullying), δηλαδή μεταξύ συναδέλφων του ίδιου ιεραρχικού επιπέδου, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που ασκείται από τους πελάτες προς τους εργαζόμενους.
Πολλές επιχειρήσεις, για να δικαιολογήσουν την εμφάνιση του φαινομένου, το ανάγουν σε πρακτική management -σκληρό ή δυνατό. Η εμφάνισή του, βέβαια, δεν μπορεί παρά να αποτελεί ένδειξη φτωχού και αναποτελεσματικού management.
Πολλές επιχειρήσεις, για να δικαιολογήσουν την εμφάνιση του φαινομένου, το ανάγουν σε πρακτική management -σκληρό ή δυνατό. Η εμφάνισή του, βέβαια, δεν μπορεί παρά να αποτελεί ένδειξη φτωχού και αναποτελεσματικού management.
Ποια είναι η κατάσταση στον ελληνικό χώρο;
Με αφορμή την έλλειψη στοιχείων σχετικά με την εμφάνιση του φαινομένου στις ελληνικές επιχειρήσεις, διεξήχθη έρευνα το 2007, με σκοπό μια πρώτη προσέγγιση του θέματος. Το πρώτο ενδιαφέρον σημείο αυτής της έρευνας είναι ότι μόνο το 1,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει βιώσει ποτέ bullying συμπεριφορές, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο του 77% γίνονται δέκτες τέτοιων συμπεριφορών, συχνότερα από μια φορά το μήνα. Μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης φαίνεται να υπάρχει σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, σε αντίθεση με αντίστοιχες έρευνες του εξωτερικού.
Η κατάσταση που σκιαγραφείται στον ιδιωτικό τομέα μπορεί να είναι έκφραση γενικότερης δυσαρέσκειας και πίεσης από την σημερινή ελληνική εργασιακή πραγματικότητα.
Μελετώντας τα χαρακτηριστικά των εταιρειών, προκύπτει ότι η φτωχή επικοινωνία, η ασάφεια των στόχων, οι δομές που δεν ενθαρρύνουν την ανάληψη πρωτοβουλιών από εργαζόμενους, καθώς και το κακό εργασιακό περιβάλλον (επιθετικότητα, διακρίσεις μεταξύ των δύο φύλων, μη ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του οργανισμού) είναι χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν τη συχνότερη εμφάνιση Bullying συμπεριφορών.
Η επιχειρησιακή κουλτούρα διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στην εκδήλωση ή μη bullying συμπεριφορών, καθώς ουσιαστικά καθορίζει τις αποδεκτές συμπεριφορές και τους τρόπους συνδιαλλαγής και αλληλεπίδρασης στο χώρο εργασίας. Εξίσου βασικό ρόλο παίζουν ταχαρακτηριστικά του τμήματος, με τα τμήματα παραγωγής και εξυπηρέτησης πελατών να εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης bullying συμπεριφορών.
Ωστόσο, όταν ένα τμήμα είναι δομημένο, δυναμικό, εστιασμένο στη μονιμότητα, προσηλωμένο στην καινοτομία και τον άνθρωπο, τότε φαίνεται να περιορίζεται σημαντικά η συχνότητα εμφάνισης του φαινομένου. Σε αντίθεση με άλλες έρευνες, η έμφαση του τμήματος στον ανταγωνισμό δε δείχνει να σχετίζεται με τη συχνότητα του φαινομένου. Το ίδιο ισχύει και για τον αριθμό εργαζομένων.
Ο ρόλος του manager και το στυλ ηγεσίας του είναι, επίσης καθοριστικά, στην εμφάνιση ή μη του φαινομένου. Η έρευνά μας ανέδειξε ότι ένας προϊστάμενος καινοτόμος, με επιχειρηματική σκέψη, μέντορας, με πατρική ή μητρική φιγούρα, συντονιστής, με οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες, μπορεί αποθαρρύνει την εμφάνιση bullying συμπεριφορών.
Από την πλευρά των «θυμάτων», τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι όσο νεαρότερα σε ηλικία είναι τα άτομα, τόσο πιθανότερο είναι να υποστούν συμπεριφορές bullying. Αντίστοιχη συσχέτιση φάνηκε να υπάρχει και μεταξύ των ετών που εργάζεται κανείς.
Επιπρόσθετα, τα μεγαλύτερα ποσοστά καθημερινής εμφάνισης συμπεριφορών bullying παρουσιάζονται σε αυτούς που κατέχουν θέση προϊσταμένου χαμηλού ή μεσαίου επιπέδου.
Παράλληλα, διακρίνουμε μία τάση συχνότερης εμφάνισης bullying συμπεριφορών στο γυναικείο φύλο, χωρίς ωστόσο να παρατηρούνται μεγάλες διαφορές σε σχέση με το ανδρικό. Τα ποσοστά συχνότητας εμφάνισης bullying συμπεριφορών στις γυναίκες, είναι 79,9% έναντι 73,8% για τους άνδρες, σε συχνότητα εμφάνισης μεγαλύτερη από μία φορά το μήνα.
Με αφορμή την έλλειψη στοιχείων σχετικά με την εμφάνιση του φαινομένου στις ελληνικές επιχειρήσεις, διεξήχθη έρευνα το 2007, με σκοπό μια πρώτη προσέγγιση του θέματος. Το πρώτο ενδιαφέρον σημείο αυτής της έρευνας είναι ότι μόνο το 1,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έχει βιώσει ποτέ bullying συμπεριφορές, ενώ ποσοστό μεγαλύτερο του 77% γίνονται δέκτες τέτοιων συμπεριφορών, συχνότερα από μια φορά το μήνα. Μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης φαίνεται να υπάρχει σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, σε αντίθεση με αντίστοιχες έρευνες του εξωτερικού.
Η κατάσταση που σκιαγραφείται στον ιδιωτικό τομέα μπορεί να είναι έκφραση γενικότερης δυσαρέσκειας και πίεσης από την σημερινή ελληνική εργασιακή πραγματικότητα.
Μελετώντας τα χαρακτηριστικά των εταιρειών, προκύπτει ότι η φτωχή επικοινωνία, η ασάφεια των στόχων, οι δομές που δεν ενθαρρύνουν την ανάληψη πρωτοβουλιών από εργαζόμενους, καθώς και το κακό εργασιακό περιβάλλον (επιθετικότητα, διακρίσεις μεταξύ των δύο φύλων, μη ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας του οργανισμού) είναι χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν τη συχνότερη εμφάνιση Bullying συμπεριφορών.
Η επιχειρησιακή κουλτούρα διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στην εκδήλωση ή μη bullying συμπεριφορών, καθώς ουσιαστικά καθορίζει τις αποδεκτές συμπεριφορές και τους τρόπους συνδιαλλαγής και αλληλεπίδρασης στο χώρο εργασίας. Εξίσου βασικό ρόλο παίζουν ταχαρακτηριστικά του τμήματος, με τα τμήματα παραγωγής και εξυπηρέτησης πελατών να εμφανίζουν μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης bullying συμπεριφορών.
Ωστόσο, όταν ένα τμήμα είναι δομημένο, δυναμικό, εστιασμένο στη μονιμότητα, προσηλωμένο στην καινοτομία και τον άνθρωπο, τότε φαίνεται να περιορίζεται σημαντικά η συχνότητα εμφάνισης του φαινομένου. Σε αντίθεση με άλλες έρευνες, η έμφαση του τμήματος στον ανταγωνισμό δε δείχνει να σχετίζεται με τη συχνότητα του φαινομένου. Το ίδιο ισχύει και για τον αριθμό εργαζομένων.
Ο ρόλος του manager και το στυλ ηγεσίας του είναι, επίσης καθοριστικά, στην εμφάνιση ή μη του φαινομένου. Η έρευνά μας ανέδειξε ότι ένας προϊστάμενος καινοτόμος, με επιχειρηματική σκέψη, μέντορας, με πατρική ή μητρική φιγούρα, συντονιστής, με οργανωτικές και διοικητικές ικανότητες, μπορεί αποθαρρύνει την εμφάνιση bullying συμπεριφορών.
Από την πλευρά των «θυμάτων», τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι όσο νεαρότερα σε ηλικία είναι τα άτομα, τόσο πιθανότερο είναι να υποστούν συμπεριφορές bullying. Αντίστοιχη συσχέτιση φάνηκε να υπάρχει και μεταξύ των ετών που εργάζεται κανείς.
Επιπρόσθετα, τα μεγαλύτερα ποσοστά καθημερινής εμφάνισης συμπεριφορών bullying παρουσιάζονται σε αυτούς που κατέχουν θέση προϊσταμένου χαμηλού ή μεσαίου επιπέδου.
Παράλληλα, διακρίνουμε μία τάση συχνότερης εμφάνισης bullying συμπεριφορών στο γυναικείο φύλο, χωρίς ωστόσο να παρατηρούνται μεγάλες διαφορές σε σχέση με το ανδρικό. Τα ποσοστά συχνότητας εμφάνισης bullying συμπεριφορών στις γυναίκες, είναι 79,9% έναντι 73,8% για τους άνδρες, σε συχνότητα εμφάνισης μεγαλύτερη από μία φορά το μήνα.
Τι κοστίζει το bullying στις επιχειρήσεις;
Οι Hoel, Einarsen και Cooper αναφέρουν: «Από την αρχή των ερευνών σχετικά με το bullying στον χώρο εργασίας, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει στα θύματα... Αντίθετα, πολύ λιγότερη προσοχή έχει δοθεί στην πιθανή σχέση που μπορεί να υπάρχει μεταξύ bullying και οργανωσιακών αποτελεσμάτων». Το φαινόμενο του bullying συνεπάγεται αυξημένο κόστος για τους οργανισμούς. Στη Μεγάλη Βρετανία ανέρχεται στα 2 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως. ΟLeymann (1990), μάλιστα, υπολογίζει ότι μπορεί να κοστίζει σε έναν οργανισμό από 30.000 έως 100.000 ευρώ ετησίως.
Τα κόστη αυτά συνδέονται με απουσίες και άδειες λόγω ασθένειας, καθώς ο εργαζόμενος-στόχος είναι πλήρως εξαντλημένος και με πολύ χαμηλό ηθικό, ενώ μπορεί να παρουσιάζει ψυχοσωματικά συμπτώματα λόγω άγχους. Ειδικά όταν ο εργαζόμενος παρουσιάζει συμπτώματα μετα-τραυματικού άγχους (post-traumatic stress), η επιστροφή του στην εργασία μπορεί να τον οδηγήσει στο να ξαναβιώσει συναισθηματικά την εμπειρία που είχε, κι έτσι να αναπτύξει εργασιακή φοβία (workplace phobia).
Κατά μέσο όρο, τα θύματα bullying συμπεριφορών λαμβάνουν επτά ημέρες αδείας λόγω ασθενείας περισσότερες ετησίως από τους εργαζόμενους που, είτε δεν έχουν υποστεί τέτοια εμπειρία, είτε δεν έχουν υπάρξει μάρτυρες τέτοιων συμπεριφορών. Κόστος προκύπτει, επίσης, λόγω αυξημένου turnover. Έμμεσα κόστη προκύπτουν ακόμη, τόσο από τη μειωμένη παραγωγικότητα και απόδοση, όσο και λόγω ενδεχόμενης προσφυγής των εργαζομένων - στόχων στη δικαιοσύνη.
Ταυτόχρονα, όταν τέτοιου είδους υποθέσεις γίνονται γνωστές εκτός του οργανισμού, υπάρχει αρνητική επίδραση στην εικόνα της εταιρείας προς τα έξω, καθώς και στο ηθικό των υπόλοιπων εργαζομένων. Ως εκ τούτου, οι οργανισμοί αυτοί έχουν δυσκολία στην προσέλκυση προσωπικού και στην διακράτηση των υπαρχόντων εργαζομένων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνες, το να είναι κάποιος παρατηρητής μιας bullying συμπεριφοράς είναι σχεδόν τόσο έντονη πηγή άγχους, όσο και το να είναι ο άμεσος αποδέκτης της συμπεριφοράς. Ο λόγος που τις περισσότερες φορές οι απλοί παρατηρητές δεν αντιδρούν σε τέτοιου είδους συμπεριφορές προς άλλους είναι ο φόβος.
Όπως προκύπτει, λοιπόν, από την έρευνα στις ελληνικές επιχειρήσεις, το bullying είναι ένα υπαρκτό φαινόμενο, το οποίο όμως χρήζει περαιτέρω έρευνας, με σκοπό την ανάπτυξη κατάλληλων πολιτικών αντιμετώπισης, λαμβάνοντας υπόψη την ελληνική κουλτούρα. Οι συμπεριφορές - καταστάσεις που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά θετικών απαντήσεων (πάνω από το 50% σε κάθε ιεραρχικό επίπεδο) είναι:
1. Η γνώμη και οι απόψεις σας αγνοούνται.
2. Σας ανατίθεται δουλειά ξεκάθαρα κατώτερη του επιπέδου ικανοτήτων σας.
3. Σας δίνονται καθήκοντα με παράλογους ή αδύνατους στόχους ή/και προθεσμίες.
4. Σας αποκρύπτονται πληροφορίες που επηρεάζουν την απόδοσή σας.
5. Εκτίθεστε σε μη διαχειρίσιμο φόρτο εργασίας.
6. Εξαιρείστε ή αποκλείεστε από διαδικασίες.
7. Σας ζητείται συνεχώς να φέρετε σε πέρας καθήκοντα που είναι ξεκάθαρα έξω από την περιγραφή εργασίας σας.
Οι Hoel, Einarsen και Cooper αναφέρουν: «Από την αρχή των ερευνών σχετικά με το bullying στον χώρο εργασίας, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει στα θύματα... Αντίθετα, πολύ λιγότερη προσοχή έχει δοθεί στην πιθανή σχέση που μπορεί να υπάρχει μεταξύ bullying και οργανωσιακών αποτελεσμάτων». Το φαινόμενο του bullying συνεπάγεται αυξημένο κόστος για τους οργανισμούς. Στη Μεγάλη Βρετανία ανέρχεται στα 2 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως. ΟLeymann (1990), μάλιστα, υπολογίζει ότι μπορεί να κοστίζει σε έναν οργανισμό από 30.000 έως 100.000 ευρώ ετησίως.
Τα κόστη αυτά συνδέονται με απουσίες και άδειες λόγω ασθένειας, καθώς ο εργαζόμενος-στόχος είναι πλήρως εξαντλημένος και με πολύ χαμηλό ηθικό, ενώ μπορεί να παρουσιάζει ψυχοσωματικά συμπτώματα λόγω άγχους. Ειδικά όταν ο εργαζόμενος παρουσιάζει συμπτώματα μετα-τραυματικού άγχους (post-traumatic stress), η επιστροφή του στην εργασία μπορεί να τον οδηγήσει στο να ξαναβιώσει συναισθηματικά την εμπειρία που είχε, κι έτσι να αναπτύξει εργασιακή φοβία (workplace phobia).
Κατά μέσο όρο, τα θύματα bullying συμπεριφορών λαμβάνουν επτά ημέρες αδείας λόγω ασθενείας περισσότερες ετησίως από τους εργαζόμενους που, είτε δεν έχουν υποστεί τέτοια εμπειρία, είτε δεν έχουν υπάρξει μάρτυρες τέτοιων συμπεριφορών. Κόστος προκύπτει, επίσης, λόγω αυξημένου turnover. Έμμεσα κόστη προκύπτουν ακόμη, τόσο από τη μειωμένη παραγωγικότητα και απόδοση, όσο και λόγω ενδεχόμενης προσφυγής των εργαζομένων - στόχων στη δικαιοσύνη.
Ταυτόχρονα, όταν τέτοιου είδους υποθέσεις γίνονται γνωστές εκτός του οργανισμού, υπάρχει αρνητική επίδραση στην εικόνα της εταιρείας προς τα έξω, καθώς και στο ηθικό των υπόλοιπων εργαζομένων. Ως εκ τούτου, οι οργανισμοί αυτοί έχουν δυσκολία στην προσέλκυση προσωπικού και στην διακράτηση των υπαρχόντων εργαζομένων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνες, το να είναι κάποιος παρατηρητής μιας bullying συμπεριφοράς είναι σχεδόν τόσο έντονη πηγή άγχους, όσο και το να είναι ο άμεσος αποδέκτης της συμπεριφοράς. Ο λόγος που τις περισσότερες φορές οι απλοί παρατηρητές δεν αντιδρούν σε τέτοιου είδους συμπεριφορές προς άλλους είναι ο φόβος.
Όπως προκύπτει, λοιπόν, από την έρευνα στις ελληνικές επιχειρήσεις, το bullying είναι ένα υπαρκτό φαινόμενο, το οποίο όμως χρήζει περαιτέρω έρευνας, με σκοπό την ανάπτυξη κατάλληλων πολιτικών αντιμετώπισης, λαμβάνοντας υπόψη την ελληνική κουλτούρα. Οι συμπεριφορές - καταστάσεις που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά θετικών απαντήσεων (πάνω από το 50% σε κάθε ιεραρχικό επίπεδο) είναι:
1. Η γνώμη και οι απόψεις σας αγνοούνται.
2. Σας ανατίθεται δουλειά ξεκάθαρα κατώτερη του επιπέδου ικανοτήτων σας.
3. Σας δίνονται καθήκοντα με παράλογους ή αδύνατους στόχους ή/και προθεσμίες.
4. Σας αποκρύπτονται πληροφορίες που επηρεάζουν την απόδοσή σας.
5. Εκτίθεστε σε μη διαχειρίσιμο φόρτο εργασίας.
6. Εξαιρείστε ή αποκλείεστε από διαδικασίες.
7. Σας ζητείται συνεχώς να φέρετε σε πέρας καθήκοντα που είναι ξεκάθαρα έξω από την περιγραφή εργασίας σας.
Συχνότητα εμφάνισης Bullying συμπεριφορών | Πλήθος | Ποσοστό (%) |
Ποτέ | 4 | 1,2% |
Περιστασιακά | 69 | 20,9% |
Περισσότερο από 1 φορά το μήνα | 64 | 19,4% |
Περισσότερο από 1 φορά την εβδομάδα | 58 | 17,6% |
Καθημερινά | 135 | 40,9% |
Σύνολο | 330 | 100,0% |
Αντίθετα, οι συμπεριφορές οι οποίες συγκεντρώνουν πάρα πολύ υψηλά ποσοστά αρνητικών απαντήσεων:
1. Προσβλητικά σχόλια ή συμπεριφορά σε σχέση με τις θρησκευτικές ή πολιτικές σας πεποιθήσεις.
2. Σωματική κακοποίηση ή απειλές βίας.
3. Σας προκαλούνται οικονομικές ή υλικές ζημιές.
4. Είστε χωροταξικά απομονωμένος/η.
5. Εκφοβιστική συμπεριφορά, όπως εισβολή στον προσωπικό σας χώρο, σπρώξιμο, κλείσιμο περάσματος κ.ά..
6. Υπόνοιες ή σημάδια από άλλους ότι θα έπρεπε να παρατήσετε τη δουλειά σας.
7. Απειλές ότι θα γίνει η ζωή σας πιο δύσκολη (π.χ. με υπερωρίες, δυσάρεστα καθήκοντα).
8. Προσβλητικά σχόλια ή συμπεριφορά, σε σχέση με την καταγωγή, τη γλώσσα, τη φυλή ή την εθνικότητά σας.
9. Δέχεστε προσβλητικά e-mails.
10. Δέχεστε προσβλητικά γραπτά μηνύματα ή τηλεφωνήματα.
11. Δέχεστε σεξουαλική παρενόχληση ή σας εκφράζεται ανεπιθύμητη σεξουαλική προσοχή.
12. Εξευτελίζεστε ή γελοιοποιείστε σχετικά με τη δουλειά σας.
Αναρτήθηκε από Στέλλα Σπανού
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)