Παστίλιες για τον Πόνο του Άλλου

Παστίλιες για τον Πόνο του Άλλου
Γιατροί Χωρίς Σύνορα

Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ!

AddThis Smart Layers

welcome

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

ΕΛ.Ε.ΣΥ.Θ Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Συστημικής Θεραπείας 27/01 αναλυτικό πρόγραμμα


Η ημερίδα απευθύνεται: στα μέλη της ΕΛΕΣΥΘ και στον κύκλο των
συνεργατών και εκπαιδευομένων τους.

Χώρος Διεξαγωγής: Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής του ΕΟΠΥΥ, (ΙΚΑ),
Ηπείρου 17, Αθήνα.
Συμμετοχή: 15 ευρώ
Εκ μέρους του ΔΣ
Γιώργος Μπαρδάνης Μαλβίνα Τσουνάκη
Πρόεδρος Γ. Γραμματέας


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Πρόγραμμα Ημερίδας:

«Στην κρίση συνυπάρχουμε δημιουργικά»

9.00-09.30 Εγγραφές

9.30-10.00 Χαιρετισμός

10.00-10.30 Oλιγόλεπτες παρουσιάσεις θεμάτων

10.30-11.45 Συζητήσεις Τραπεζιών Διαλόγου: Καφενείο του κόσμου-World Café

11.45-12.00 Σύντομο διάλειμμα

12.00-13.45 Συζητήσεις Τραπεζιών Διαλόγου: Καφενείο του κόσμου-World Café

13.45-14.30 Ελαφρύ Γεύμα

14.30-16.00 Εργαστήρια-Workshops

16.00-16.30 Κλείσιμο-Χαιρετισμός

Θέματα Τραπεζιών Διαλόγου
1. Η βία στις σχέσεις των ανθρώπων
Μαρίνα Καλοτεράκη, Ψυχίατρος –Ψυχοθεραπεύτρια.

Με αφορμή ένα ερευνητικό project ενός λυκείου της Αθήνας με τίτλο η βία στις
σχέσεις των ανθρώπων θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τη δυνατότητα τη
δημιουργία προϋποθέσεων αποφυγής βίας στην κρίση και τη δυνατότητα
συνύπαρξης με δημιουργικό τρόπο (συνανθρώπων, συνεργατών, συμμαθητών κλπ).

2. Θεωρητικοί δρόμοι στη ψυχοθεραπεία: Μετά την εκπαίδευση τι;

Κατερίνα Βλαχούτσου, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια.

Ζέφη Θανάσουλα, Κοινωνική Λειτουργός-Συστημική Θεραπεύτρια.

Αθηνά Μίχα, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια.

Σοφία Σβορώνου, Ψυχολόγος-Εκπαιδευόμενη Ψυχοθεραπεύτρια.

Το αίτημα για συνεχιζόμενη εκπαίδευση διατυπώνεται συχνά τόσο από τους
ειδικούς ψυχικής υγείας όσο και από τους διεθνείς και εθνικούς
οργανισμούς που σχεδιάζουν την περίθαλψη. Στην οικονομική και πολιτική
συγκυρία την οποία βιώνει η χώρα τα τελευταία χρόνια το αίτημα φαίνεται
ουτοπικό. Τα πλαίσια, δημόσια και ιδιωτικά, φαίνεται να μην μπορούν να
καλύψουν τα αιτήματα του επιστημονικού προσωπικού για επιμόρφωση και
επικοινωνία, κυρίως λόγω της οικονομικής δυσπραγίας. Η όποια κρίση όμως
δεν καταργεί την πορεία. Η λειτουργία μιας ομάδας ειδικών ψυχικής υγείας-
ψυχοθεραπευτών σαν τόπος (συν)εποπτείας, μελέτης, ανταλλαγής κλινικής
εμπειρίας, αναστοχασμού στην ταυτότητα του θεραπευτή, γίνεται η αφορμή
της ουσιαστικής συνάντησης μας ως προσώπων πρωτίστως, που φέρουν την
ιδιότητα του ειδικού. Η προσωπική μας ανάγκη να προσεγγίσουμε με έναν
άλλο τρόπο τους προβληματισμούς μας, να μοιραστούμε τις αμφιβολίες
και τις αγωνίες μας, τις γνώσεις μας, όχι σαν πληροφορίες, αλλά σαν
βιώματα, να (συν)- δημιουργήσουμε ομαδικά, μας οδήγησε να oρίσουμε την
ευθύνη μας να τεκμηριώσουμε επιστημονικά τη δουλειά μας και να
υπερασπίσουμε την ύπαρξή της ομάδας μας καταγράφοντας μέσα σε αυτή
το προσωπικό προχώρημα της κάθε μίας από τα μέλη της.
Στόχος του τετράπτυχου κειμένου μας είναι η εμπειρία μας αυτή να
αποτελέσει και πρόταση για ένα άλλο είδος δημιουργικής συνύπαρξης.

3. «Από τα ανθρώπινα συστήματα στα κοινωνικά δίκτυα»

Χάρις Κατάκη, Ψυχολόγος –Πρόεδρος Εργαστηρίου Διερεύνησης Ανθρωπίνων
Σχέσεων.

Τα δίκτυα, ίσως από τα πιο σημαντικά φαινόμενα της εποχής μας, έχουν
άλλη λογική και άλλες λειτουργίες από αυτές των ανθρώπινων συστημάτων.
Η συστημική σκέψη, αυτό το ανεκτίμητο γνωστικό εργαλείο που
διαθέτουμε, μας βοηθάει να καταλαβαίνουμε καλύτερα πώς τα δίκτυα
ελευθερώνουν δυνάμεις που παρακάμπτουν τις εγγενείς ακαμψίες των
συστημάτων ή και προωθούν στην ανατροπή τους.

4. Το « not Knowing » στους Σκεπτικούς φιλοσόφους και στο διάλογο
Σωκράτη- Πρωταγόρα.
Διονύσης Σακκάς, Phd. Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής Οικογένειας-Ομάδας,
Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου.

5. Ανάπτυξη ενός Πολυεπίπεδου-Πολυεστιακού Εκπαιδευτικού
Προγράμματος στο Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής Ε.Ο.Π.Υ.Υ".
Ι.Μ. Σιγάλας, Παιδοψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής ομάδος, Ψυχοθεραπευτής
οικογένειας.

Θ. Τρακάκη, Κοινωνική Λειτουργός, Παιδαγωγός, Συστημική θεραπεύτρια,
εργαστηριακή συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας.
Χ. Καλύβα, Παιδοψυχίατρος, Ψυχοθεραπεύτρια ομάδος, Ψυχοθεραπεύτρια
οικογένειας.
Το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής (Κ.ΠΨ.Υ.) Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Αθήνας έχει ως κύριο
έργο του την ανάπτυξη της ψυχικής υγείας των Παιδιών των Εφήβων και,
παράλληλα, την προαγωγή της λειτουργικότητας της Οικογένειας.
Εκτός από το διαγνωστικό και θεραπευτικό του έργο, το Κ.ΠΨ.Υ. έχει
αναλάβει την ευθύνη της διεξαγωγής ενός σύνθετου εκπαιδευτικού
προγράμματος, για την επιστημονική οργάνωση του οποίου είναι υπεύθυνη
ομάδα ειδικών του Κέντρου (Ομάδα Συντονισμού Εκπαίδευσης) με την
εποπτεία του διευθυντή κ. Δ.Καραγιάννη.
Σταδιακά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κέντρου απέκτησε έναν
πολυεπίπεδο και πολυεστιακό χαρακτήρα, με τις διάφορες δραστηριότητες
να βρίσκονται σε αλληλεπίδραση και να συμπληρώνουν η μία την άλλη, και
με όλο το προσωπικό του Κέντρου να παίρνει μέρος σε αυτό, άλλοτε από την
θέση του εκπαιδευτή και άλλοτε του εκπαιδευόμενου.
Στην παρούσα εργασία περιγράφεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που
εφαρμόζει το Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής (Κ.ΠΨ.Υ.) Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Αθήνας. Το
πρόγραμμα στηρίζεται στις αρχές της Διαλεκτικής – Συστημικής
Προσέγγισης, που βλέπει τον Άνθρωπο σαν ενιαία βιο-ψυχο-κοινωνική
οντότητα σε ολόπλευρη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του, και
συντονίζεται από ομάδα ειδικών του Κέντρου. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται
σε τρεις άξονες:
· Κλινική άσκηση σπουδαστών – φοιτητών.
· Διαρκής επιμόρφωση του επιστημονικού προσωπικού του Κέντρου
· Διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων στο προσωπικό του
Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

6. Πρόγραμμα Ειδίκευση στο SANE - System Attachment Narrative
Encephalon®

Αθηνά Ανδρουτσοπούλου, , Ph.D. (ECP). Κλινική Ψυχολόγος –

Ψυχοθεραπεύτρια-Οικογενειακή Θεραπεύτρια

Γιώργος Καλαρρύτης, MMedSci, ICADC, CGP, CFT, ECP. Κλινικός Ψυχολόγος,
Ψυχοθεραπευτής, Θεραπευτής Οικογένειας, Σύμβουλος Εξαρτήσεων.

Τσαμπίκα Μπαφίτη, M.Sc., Ph.D. (ECP). Κλινική & Σχολική Ψυχολόγος
Ψυχοθεραπεύτρια - Οικογενειακή θεραπεύτρια.

Θα παρουσιαστεί και θα συζητηθεί το θεωρητικό πλαίσιο και οι βασικές
αρχές της εμπλουτισμένης συστημικής προσέγγισης SANE - System
Attachment Narrative Encephalon ® που διδάσκεται στο Λόγω Ψυχής-
Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Έρευνας στη Συστημική Ψυχοθεραπεία .
Η προσέγγιση αυτή ενσωματώνει θεωρητικές και ερευνητικές εξελίξεις που
αφορούν στα πεδία της συστημικής και της αφηγηματικής προσέγγισης, της
θεωρίας του συναισθηματικού δεσμού και των νευροεπιστημών.

7. Η θεωρία του 'ενήλικου δεσμού': μας εμπλουτίζει ως συστημικούς
θεραπευτές ζεύγους;

Κυριακή Πολυχρόνη, M.A., C.G.P., E.C.P.
Ψυχοθεραπεύτρια - Εκπαιδεύτρια,

Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου.
Πρόεδρος Ευρωπαϊκής Εταιρίας Θεραπείας Οικογένειας (EFTA)

8. Εφηβεία και ανατροπές της!

Λεμονιά Ιακώβου, Παιδοψυχίατρος Ψυχοθεραπεύτρια.
Έυη Φωκά, Κοιν.Λειτουργός, Ψυχοθεραπεύτρια.

Workshops

1. Απαρτιώνοντας τη Συγκινησιακά Εστιασμένη Θεραπεία (EFT) στη
Συστημική-Διαλεκτική Προσέγγιση: ένα προσωπικό-επιστημονικό
ταξίδι.

Κυριακή Πολυχρόνη, M.A., C.G.P., E.C.P.
Ψυχοθεραπεύτρια - Εκπαιδεύτρια,

Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου.
Πρόεδρος Ευρωπαϊκής Εταιρίας Θεραπείας Οικογένειας (EFTA)

2. Διεπαγγελματική Συμβουλευτική ( Consultation ) μεταξύ ομότιμων, με
το not Knowing του Αριστερού και τη διαίσθηση του Δεξιού
Ημισφαιρίου.

Διονύσης Σακκάς, Phd, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής Οικογένειας-
Ομάδας, Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου.

3. Δημιουργία Νέων Εσωτερικών Σικόνων-Εισαγωγή στη μέθοδο ΝΙG
(Neuro-Imaginative Gestalting).

Ευτυχία Παπατζανάκη, Κοινωνική Λειτουργός, Συστημική
Ψυχοθεραπεύτρια.

Το N.I.G. είναι μία μέθοδος που ανέπτυξε η Eva Madelung και εξήχθηκε
περαιτέρω από την Barbara Innecken.
To NIG συνδυάζει στοιχεία από τις ακόλουθες θεραπείες :
- N.L.P. (Bandler / Gindler)
- Βραχεία θεραπεία εστιασμένη στη λύση του de Shazer
- Υπνοθεραπεία του M. Ericson
- Οικογενειακή θεραπεία της σχολής της Heidelberg (systemic- constructivist
model)
- Οικογενειακές constellations του Bert Helliger (φαινομενολογία)
- Σωματική και εικαστική θεραπεία
Είναι ένας από τους πολλούς τρόπους να ενσωματωθεί η συστημική
προσέγγιση στην ατομική συμβουλευτική και θεραπεία.
Με το NIG μπορεί κάποιος να αλλάξει προοπτική:
- να μάθει να κοιτά τις συνθήκες της ζωής του από διαφορετικές οπτικές
γωνίες για να μπορέσει να βρει λύσεις
- να μάθει να βλέπει μέσα από τα μάτια κάποιου άλλου και
- να αντιληφθεί βιωματικά βασικές διαστάσεις των ανθρώπινων σχέσεων.

4. Δράσεις και αλληλεπιδράσεις -σε έναν κόσμο που αλλάζει βάζουμε τη
δική μας πινελιά

Χάρις Κατάκη, Ψυχολόγος –Πρόεδρος Εργαστηρίου Διερεύνησης
Ανθρωπίνων Σχέσεων.

Μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής του εθελοντικού Προγράμματος
Κοινωνικών Δράσεων του Εργαστηρίου «Γέφυρες Παντού», θα συντονίσουν
ένα βιωματικό εργαστήριο με βάση τους προβληματισμούς και τις εμπειρίες
που προέκυψαν από την υλοποίηση πολλαπλών δράσεων, εδώ και 2,5
χρόνια.


Δημοσίευση σχολίου